zaterdag 2 maart 2013

Working Girl


Opening nieuwe winkels, 1993-1994, Working Girls & me

Mijn eerste evenementen als fotograaf waren de openingen van de nieuwe Miss Selfridge winkels in Nederland. Ik werkte er als verkoopster (ko-za, op koopavond en zaterdag ;) en studeerde aan de AKV St. Joost. Fotografie, want na het Sint Lucas in Boxtel (afd. Reclame- en Presentatietechnieken) wilde ik nog meer leren, aangezien "binnen de lijntjes kleuren" niet mijn ding was, en is.
Binnen de lijntjes omdat je op het Sint Lucas (toen) wel mocht tekenen, maar vooral géén verkeerde lijnen, kleuren en andere niet geaccepteerde technieken mocht gebruiken. In het eerste jaar kregen we nog vrij tekenen, maar daarna was alles met van die Rotring pennen en andere gereedschappen: strak, strakker, strakst. Ik vond alleen fotografie écht leuk, maar dat was slechts een bijvak op deze MBO. Gelukkig kon ik wel stage lopen in het 3e jaar en hebt toen een half jaar lang bij een leuke fotostudio mogen 'werken'.

St. Joost Academie werd het, in 1992 meteen na mijn eindexamen aan het Sint Lucas. Hiervoor verhuisde ik van Boxtel naar Breda en woon er nog altijd. In Breda had ik ook weer allerlei bijbaantjes, en werkte o.a. als verkoopster in kledingzaken. Bij Miss Selfridge ging ik ook foto's maken, voor wel 150 gulden (!) per dag, een godsvermogen in die tijd. Bedenk echter wel dat ik hier óók alle rolletjes, ontwikkelkosten én afdrukken van moest betalen, dus echt veel zal ik er niet aan over gehouden hebben. Wél hele leuke herinneringen (zie foto's ;)
Inmiddels is onze dagprijs 1500 euro, incl. alle foto's op hoge resolutie (HR) op dvd of via Wetransfer. Artstudio23 staat voor kwaliteit, vakmanschap (Hans en ik zijn beide meesters in de fotografie) en willen dit graag ook voor u realiseren.
Vragen? Vrijblijvend offerte ontvangen? info@artstudio23.com

Goh, ik bedenk me net dat ik dan al 20 jaar zakelijke evenementen fotografeer! Tijd voor een feestje!! Zoekt u een fotograaf voor uw evenement, zakelijke receptie, of wilt u uw bedrijf perfect laten fotograferen voor brochure, internet etc. dan is de dagprijs* slechts 500 euro incl. ALLE foto's HR, digitaal aangeleverd via Wetransfer, geldig voor alle boekingen tot 1 augustus 2013.

U kunt zo ook een boeking maken voor bijv. 15 september 2013, en tóch slechts 500 euro betalen; als u deze boeking maar reserveert en aanbetaalt voor 1 augustus 2013!

San Francisco Music Tech Summit, oktober 2012

*dagprijs: 5-6 uur aaneengesloten fotografie tussen 09.00-19.00 uur

Geen opmerkingen:

Een reactie posten