zondag 3 februari 2013

Saar 3

Sarhea schrijft op Facebook:
Hoi mensen. Weer even een update. Ik kwam hier vanwege de complicaties (verlamming diafragma + slikspier). Voor de neuroborelliose werd ik behandeld in Duitsland maar moest dus vanwege bovenstaande met spoed naar het Radbout. Daar lig ik nu sinds woensdag en inmiddels en 3 pompen. Het herstel werd bemoeilijkt door een acute infectie. IC erbij. Oei, een stapje achteruit. Daarna ben ik een stapje vóóruit gegaan: door een IV injectie stopte ik godzijdank met het vele gal spugen en inmiddels heeft mijn lichaam al 2 dagen van sondevoeding kunnen 'genieten'.
Ook bleef de saturatie goed en mocht de zuurstofbril er af. Ze meten het elke twee uur en achter mij hangt alles wat nodig is als de saturatie weer omlaag zou gaan. Weer een slang minder dus! Ook van de logopedist geleerd hoe ik tóch zonder reflexen kan drinken. Dat gaat echt heel stuntelig en moet er goed over nadenken wat ik doe, merendeels loopt uit mn mond maaarrrr na enig oefenen had ik het onder de knie!!! en mag nu 2x daags 3 slokjes doen (met rietje) met de verpleging erbij. wel gek, je moet jezelf iets aanleren wat normaal vanzelf gaat (transport van drinken naar achter krijgen en dan nog slikken) 

Toen ging ik weer een stapje achteruit: door de 3 soorten heftige antibiotica's protesteerden mijn darmen hevig (ik hoef jullie vast de details niet te vertellen)... Dat kost mijn lichaam veel energie en vocht. Ik zou een uitgebreid EMG krijgen maar hierdoor kon dat (ondanks ik er al helemaal naartoe gebracht was) helaas niet doorgaan. Staat nu dinsdag gepland. 
Ook bleek m'n fosfaat veel te laag en dus hingen ze een lekkere fosfaat zak aan jet infuus. Een lichaamseigen stof. YEAH RIGHT! Wat werd ik niet goed vanaf het moment dat het begon te lopen. Mijn hele lichaam voelde afgekneld, et voelde alsof ik in een attractie zat, mijn hart bonsde zowat m'n borstkas uit en had tremoren. Iris (zus) drukte op de bel, koorts bleek ook weer opgelopen. Na een tijdje heb ik gesmeekt om alsjeblieft die fosfaat te stoppen. Hebben ze gedaan en voelde me gelijk opknappen. 

Vandaag lab en dan zien we wel of de dosis die er wel inzit genoeg is geweest, mag het hopen. Dus om een lang verhaal kort te maken. We gaan stapjes vóór én achteruit. Krijg ook bloedverdunners.
Waar ikzelf het meest last van ondervind is die sonde. Voelt alsof er een stuk scherp glas in mijn keel zit, heb aldoor kokhals neigingen en het doet pijn. Waarsch vanwege dat ik ook mijn eigen speeksel niet inslik en vanwege de verlamming is het daar gewoon vernauwd en droog. Dus ik ben blij met elke druppel voeding er in komt :-)) 

Het kan nog alle kanten op en Wij gaan natuurlijk voor herstel. Of ik er nou voor altijd gehandicapt of wat uitkom zal me (op dit moment) een worst wezen. Als ik maar BLIJF. Huis wordt ook aangepast met traplift, hooglaagbed, enz.!

Vannacht hebben de kids voor het eerst in ons nieuwe huis geslapen, jammer dat Maikel en ik daar niet bij waren hun 1e indruk en nacht maar goed het is niet anders. 

Ik denk dat ik alles nu wel verteld heb en iedereen die geld heeft gedoneerd ook zij die het niet kunnen mensen (zo bijzonder) wil ik ontzettend bedanken. Doet me echt heel veel en door jullie staat Melanie Rijkers morgen aan mijn bed mét camera. We gaan natuurlijk voor nog veel meer dagen (zie o.a http://lavida.punt.nl/category/view/blog).

Er word me vaak gevraagd of ik me niet verveel. Nou mensen, ik heb hoe stom het ook klinkt niet eens de tijd om me te vervelen of om tv te kijken, te lezen etc. Voor mij is zelfs plassen op de po (in bed!!) al topsport.

Zo, deze update heb ik lang over gedaan. Niet in 1x. Maar hij staat.
Thanks voor de steun, het delen, bidden, kaarsjes branden, kaartjes sturen, enz enz enz.
Kuzzzz, Saar

Bijzondere foto voor een bijzondere vrouw
Greed is out, empathy is in! (Bredaphoto 2012) Oproep: Als we van 300 mensen 10 euro ontvangen, dan kan ik 3 weken naast haar bed staan met mijn camera. Alstublieft? U kunt uw tientje (of elk ander bedrag) storten op Artstudio23 Breda 607286849 o.v.v. ‘Saar’ of via Paypal op info@mery.nl is ook mogelijk. 

Wij beloven u alle opbrengsten te gebruiken om Saar en haar naasten te helpen, en waar mogelijk ook anderen die behoefte hebben aan onze beelden. HIER kunt u meer lezen over Sarhea, of gebruik de zoekfunctie en zoek op 'Saar'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten